سینی کابل گالوانیزه چیست؟

سینی کابل گالوانیزه چیست؟

سینی کابل چیست؟

سینی کابل سازه ای است که برای محافظت از سیم و کابل برق، همچنین هدایت شبکه بر روی مناطقی چون زمین، زیر زمین، دیوار، سقف استفاده می‌شود. البته امروزه برای اتاق سرور بیشتر سبد کابل انتخاب بهتری می باشد.

برای ساخت این محصول از فلزات مختلفی استفاده می‌شود که پر کاربرد ترین آن‌ها فلز آهن با روکش گالوانیزه است.

معرفی سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه، نوعی سازه است که از آن برای محافظت از سیم و کابل برق همچنین هدایت شبکه بر روی مناطقی چون زمین، زیر زمین، دیوار، سقف استفاده می‌شود.

برای ساخت این نوع سینی کابل، معمولا از فلز آهن با روکش گالوانیزه یا روی استفاده می شود. البته ممکن است که از متریال هایی چون آهن رنگ شده و پلاستیک برای ساخت آن استفاده شود.

انواع تولید سینی کابل‌های ساخته شده از ورق گالوانیزه

سینی کابل گالوانیزه سرد

در این نوع سینی کابل، بعد از انجام عملیات سوراخ کاری و برشکاری بر روی ورق گالوانیزه فابریک، آن را خم کرده و مورد استفاده قرار می‌دهند.

سینی کابل گالوانیزه گرم

در این نوع سینی کابل، بعد از انجام عملیات برش کاری، سوراخ کاری، خم کاری بر روی ورق سیاه، داخل وان اسیدشویی کرده و سپس در مرحله بعدی عملیات گالوانیزاسیون بر روی آن انجام می‌شود تا برای مصرف آماده شود.

سینی کابل گالوانیزه چیست؟

اجزای سینی کابل گالوانیزه

سینی کابل دارای اجزا و لوازمی است که شامل موارد زیر است.

پیچ کله قارچی و مهره و واشر:از این وسیله برای نصب قسمت‌ها و اجزای مختلف سینی کابل استفاده می‌شود.
سه راهی سینی کابل: از این وسیله جهت تبدیل دو مسیر و ادامه به مسیر جدید به سه مسیر استفاده می‌شود.
چهار راهی سینی کابل: از این وسیله نیز برای تبدیل یک مسیر به سه مسیر و ادامه به مسیری دیگر استفاده می‌شود.
زانویی سینی کابل: این وسیله برای تغییر مسیر کابل‌ها از زانویی سینی کابل مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این وسیله در زاویه و جهت‌های مختلفی به صورت عمودی و افقی تولید می‌شود.
درب سینی کابل: از این وسیله برای محافظت و جلوگیری از ورود حشرات و جوندگان استفاده می‌شود.
ساپورت سینی کابل: این وسیله قابلیت تنظیم داشته و در سه مدل دیواری، سقفی و زمینی موجود است که از آن برای ارتفاع زیاد، سقف و دیوار استفاده می‌شود.
نردبان کابل: این وسیله در عرض‌های مختلفی تولید می‌شود که از آن جهت جابه جا کردن و محافظت کابل‌های برق در ارتفاعات مختلف استفاده می‌شود.
رابط سینی کابل: از این وسیله برای دردو سینی کابل برای اتصال استفاده می‌شود.

کاربرد سینی کابل گالوانیزه

در تاسیسات الکتریکی سینی کابل گالوانیزه دارای کاربرد فراوان می‌باشد. اساسی ترین کاربرد آن درانتقال کابل‌های در بردارنده جریان برق وهمچنین استفاده در جهت امنیت سیم کشی‌ها و محافظت از کابل‌ها می‌باشد.

این محصول در برابر شرایط آب و هوایی مرطوب و عوامل خوردگی مقاومت بالا و قابلیت نصب روی سقف، زیرزمین و دیوار دارند.

در بخش های زیرین این محصول سوراخ هایی وجود دارد که هنگام داغ شدن کابل‌ها، به طور تدریجی حرارت را تخلیه میکنند و از آسیب رسیدن به کابل و آتش سوزی جلوگیری می کنند.

سینی کابل سازه ای  است که برای محافظت از سیم و کابل برق، همچنین هدایت شبکه  بر روی مناطقی چون زمین، زیر زمین، دیوار، سقف استفاده می‌شود. البته امروزه برای اتاق سرور بیشتر سبد کابل انتخاب بهتری می باشد.

برای ساخت این محصول از فلزات مختلفی استفاده می‌شود که پر کاربرد ترین آن‌ها فلز آهن با روکش گالوانیزه است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.