صنایع نورد فولاد گلستان

صنایع نورد فولاد گلستان در ۵ کیلومتری جاده مینودشت به سمت گنبد احداث شده است. تجهیزات این کارخانه در سال ۱۳۷۵ در قالب قراردادی با شرکتی ایتالیایی ساخته شد. این کارخانه در سال ۱۳۸۱ به ثبت رسید و در سال ۱۳۸۹ پس از سال ها تلاش بی وقفه به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه های نورد فولاد در شمال کشور به بهره برداری رسید. در این کارخانه تلاش بر این است که همواره بهترین امکانات جهت تولید محصولات با کیفیت فراهم گردد. هدف از ساخت این کارخانه تولید انواع میلگرد و کلاف برای دستیابی به بازارهای داخلی و خارجی بود. این کارخانه با ظرفیت تولید سالانه ۳۴۰ تن در سال، اشتغال ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم را فراهم کرده است. این کارخانه، از لحاظ موقعیت جغرافیایی و هزینه حمل و نقل برای مصرف کنندگانی که در شمال و شمال شرق ایران ساکن هستند مناسب و به صرفه است.

محصولات کارخانه صنایع نورد فولاد گلستان

  • میلگرد ساده شاخه به قطر های ۸ الی ۲۸ میلیمتر
  • میلگرد آج دار به صورت شاخه ای از قطر ۸ تا ۲۸ میلی متر
  • کلاف ساده و آجدار از قطر ۵/۵ تا ۱۴ میلیمتر

در هر کشوری محصولات فولادی مطابق با استاندارد ویژه ای تولید می شوند. در این کارخانه میلگردهای ساده به صورت صاف با مقاومت کششی ۲۴۰۰ و ۳۶۰۰، میلگردهای آجدار که به صورت آج ۳۴۰ و مقاومت کششی ۳۴۰۰ و ۵۰۰۰، میلگردهای آجدار جناغی با مقاومت کششی ۴۰۰۰ و ۶۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع به تولید می رسند. قطر میلگردها متفاوت می باشد. هر کارخانه مطابق با استانداردهای خاص خود سایزبندی ها را انجام می دهد و محصولات را به بازار عرضه می نماید. میلگردهای این کارخانه در قطرهای ۵.۵ تا ۲۸ در بازار موجود است.

واحد کنترل کیفی محصولات فولاد گلستان

این کارخانه دارای کنترل کیفی و آزمایشگاه هایی برای بررسی و آنالیز محصولات می باشد. محصولات پس از بیرون آمدن از خط تولید توسط بازرسین فنی ارزیابی شده و نمونه هایی برای بررسی و آنالیز محصولات از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی به واحدهای کنترل کیفی ارسال می شوند. گزارشات این واحد همراه با محصولات به خریداران ارائه می شود. پلاک هایی به محصولات نصب می شود که در آن اطلاعاتی نظیر سایز، گرید، طول و … نوشته شده است.