فولاد امیرکبیر خزر

فولاد امیرکبیر خزر در سال ۸۰ در استان گیلان در شهرک صنعتی رشت با هدف تامین بخشی از نیازهای داخلی کشور تاسیس شد. این کارخانه با ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار تن تولید میلگرد فولادی آغاز به کارکرد. ۴۰۰ نفر نیروی انسانی در این کارخانه مشغول به کار هستند. در سال ۹۰ موفق به اخذ گواهینامه ۲۰۰۸  ۹۰۰۱ ISO ،  ۲۰۰۴: ISO14001 و ۱۸۰۰۱ :۲۰۰۷ OHSAS شد.

در سال ۹۰ اقدام به راه اندازی خط جدیدی با نام توسعه میلگرد فولادی آجدار با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در سال شد. در این خط تولید انواع میلگرد فولادی در سایزهای ۸ تا ۳۲ با انواع گرید A1، A2، A3 و A4 انجام می شود. با احتساب نیروهای مشغول به کار در این خط، تعداد نیروهای انسانی مشغول به کار در این کارخانه به ۶۰۰ نفر نیروی مستقیم و ۳۰۰۰ نفر نیروی انسانی غیر مستقیم می باشد. این واحد تولیدی، علاوه بر بالا بردن حجم تولیدات فولادی، توانسته گام مهمی را در ایجاد اشتغال محلی بردارد.

این کارخانه در بازارهای جهانی فعالیت دارد و صادرات خود را با کشور افغانستان شروع کرد. در سال های اخیر فعالیت خود را گسترش داده و به کشورهای دیگر همکاری دارد.

محصولات فولاد امیر کبیر خزر

محصولات این کارخانه شامل میلگردهای آجدار از گرید A2 , A3 و A4 سایزهای ۸ تا ۳۲ می باشد. دسته بندی محصولات کارخانه به شکل زیر می باشد.

  • میلگرد ساده با مشخصه ساده ۲۴۰ و حداقل استحکام ۲۴۰ و حداقل کشش ۳۶۰
  • میلگرد آجدار مارپیچ با مشخصه آج ۳۴۰ دارای حداقل استحکام ۳۴۰ و حداقل کشش ۵۰۰
  • میلگرد آجدار جناغی با مشخصه آج ۴۲۰ دارای حداقل ۴۲۰ تا ۵۴۵ و حداقل کشش ۶۰۰
  • آجدار مرکب با مشخصه آج ۵۰۰ دارای حداقل تسلیم ۵۰۰ و استحکام کششی ۶۵۰