فولاد بافق یزد

کارخانه بافق یزد در سال ۱۳۹۰ به بخش خصوصی واگذار شد. این کارخانه در نزدیکی معدن سنگ آهن ایران و چغارت می باشد و به نام بهشت معادن ایران لقب گرفته است. این کارخانه از لحاظ موقعیت قرارگیری جغرافیایی کشور در مرکز کشور واقع شده و همچنین دسترسی آسان به تمام نقاط کشور و نزدیکی با جاده ترانزیت و شبکه ریلی کشور، شرایط ایده آلی فراهم آمده است. این کارخانه با ظرفیت سالانه ۵۵۰ هزار تن در سال مشغول به کار است. این کارخانه در تولید فولاد، کارخانه به نامی است. این شرکت ۵ کارخانه اصلی راه اندازی کرده است. که عبارتند از:

  1. کارخانه گُندُله سازی با ظرفیت سالانه ۵ میلیون تن
  2. کارخانه احیاء مستقیم با ظرفیت سالانه ۱ میلیون تن
  3. کارخانه ذوب و ریخته گری با ظرفیت سالانه ۱ میلیون تن
  4. کارخانه نورد میلگرد با ظرفیت سالانه ۵۵۰ هزار تن
  5. کارخانه نورد مقاطع با ظرفیت سالانه ۵۵۰ هزار تن

مجتمع فولاد بافق در تولیدات خط نورد از شمش های مرغوب با درصد آلیاژ بالا استفاده می کند. .کارخانه فولاد بافق از طریق بازیافت قراضه در زمینه محیط زیست نیز در تلاش است.

محصولات فولاد بافق یزد

برخی از محصولات این کارخانه شامل میلگرد با گرید A3 از سایز ۸ تا ۳۲ است. این میلگرد، آج جناقی است، تنش تسلیمی آن ۴ هزار کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی آن ۶ هزار کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. این میلگرد با تغییر شکل نسبی پلاستیک ۱۶ درصد، برای عملیات سیویل صنعتی و ساختمانی بسیار مناسب است. در کل میلگردهای ساده، میلگردهای آجدار مارپیچ، میلگردهای آجدار جناقی و میلگردهای آجدار مرکب از انواع تولیدات کارخانه بافق یزد است. در تولید این محصولات از ترکیبات شیمیایی کربن، سیلیسیم، منگنز، فسفر و گوگرد استفاد می شود. میلگردهای سایز ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۱۸ و ۳۲ به صورت تک شاخه و دو شاخه تولید می شوند.

شناسایی محصولات فولاد بافق از دو راه می توان تشخیص داد. راه اول پلاک مشخصات متصل به هر بسته که در انتهای میلگردها قرار گرفته است. و راه دوم حک شدن اسم کارخانه روی تمامی شاخه های میلگرد می باشد.

مزایای فولاد بافق یزد

  • هزینه مناسب
  • مشتری مداری
  • بسته بندی مناسب
  • کیفیت بالا
  • تجهیزات آزمایشگاهی به روز