فولاد خرمدشت تاکستان

فولاد خرمدشت تاکستان دارای سهامی خاص در سال ۱۳۸۸ در تاکستان شهرک صنعتی خرمدشت تاسیس شد. این کارخانه در سال ۱۳۸۹ با ظرفیت سالانه ۳۰۰۰۰۰ تن به بهره برداری رسید. محصولات این کارخانه انواع میلگرد به صورت شاخه ای و کلاف می باشد. این میلگردها از ماده اولیه کم کربن و آلیاژ کم تهیه می شوند. دیگر تولیدات این کارخانه شمش آهن می باشد. این کارخانه با اشتغال ۱۵۰ نفر توانسته با شعار بیکاری زدایی در این منطقه به هدف خود دست پیدا کند. این محصولات با استاندارد ملی ایران و روس تهیه و به بازار عرضه می شوند. دارای علامت حک شده روی میلگردها می باشد. این شرکت از لحاظ موقعیت جغرافیایی و هزینه حمل و نقل برای مصرف کنندگانی که در شمال و شمال غرب ایران ساکن هستند مناسب و به صرفه است.

محصولات کارخانه خرمدشت تاکستان

در این مجموعه، تولید انواع میلگرد آجدار در دو نوع گرید A2 و A3 در سایزهای ۸ تا ۳۲ تولید میگردد. در ادامه به معرفی مشخصات این محصولات خواهیم پرداخت.

  • میلگرد A2

میلگرد A2 در سایزهای ۸ تا ۳۲ تهیه می شود. طول این نوع میلگرد ها ۱۲ متر بوده و دارای استحکام کششی ۵۰۰ و تنش تسلیم ۳۴۰ نیوتن بر میلیمتر مربع می باشند. ترکیبات شیمیایی موجود در این گرید از میلگردها شامل ۳۲/۰ کربن، ۶/۰ سیلیسیم، ۳/۱ منگنز و ۰۴۵/۰ فسفر و گوگرد است. این نوع از میلگرد نسبت به گرید تردتر یا خشک تر بوده و آج های آن به صورت فنری و موازی می باشد. از این میلگرد برای مصارف ساختمانی به میزان زیادی استفاده می شود و برای خاموت زنی در صنعت نیز مناسب است. عنوان مشخصه این نوع میلگرد، میلگرد آج ۳۴۰ است. از این نوع میلگرد در صورت اجبار برای استفاده درآهنگری میسر خواهد بود.

  • میلگرد A3

میلگرد آجدار با گرید A3 از سایز ۸ تا ۱۶ تولید می شود و دارای طول استاندارد ۱۲ متر بوده و از نوع شاخه ای می باشد. این نوع از میلگرد دارای حداقل استحکام ۶۰۰ و تنش تسلیم ۴۰۰ نیوتن بر میلیمتر مربع است. ترکیب شیمیایی میلگرد آجدار دارای ۳۷/۰ کربن، ۶/۰ سیلیسیم، ۶/۱ منگنز و ۰۴۵/۰ فسفر و گوگرد است. عنوان مشخصه این نوع میلگرد آج ۴۰۰ است. آرماتورهای طولی در فونداسیون از نوع است. از این نوع میلگردها به هیچ عنوان نمی توان در آهنگری استفاده نمود.