فولاد میانه (فولاد آذربایجان)

فولاد میانه در سال ۱۳۶۸ در شهرستان میانه از توابع استان آذربایجان شرقی تاسیس شد. در سال ۱۳۷۹ به بهره‌برداری رسید. از لحاظ جغرافیایی در نزدیکی خط راه‌آهن شهرستان میانه می‌‌باشد. هم‌چنین احداث جاده اختصاصی توسط خود کارخانه نیز باعث هزینه کمتر و صرفه‌جویی در زمان برای بارگیری محصولات شده است. این کارخانه با هدف تولید ۵۵۰ هزار تن سالیانه محصولات به بهره‌برداری رسید. به صورت مستقیم و غیرمستقیم حدود ۸۰۰ نفر مشغول به کار هستند. در زمینه های کیفی و ایمنی و زیست محیطی، توانسته است گواهینامه های معتبر بین المللی دریافت نماید. در این مجتمع با تکمیل تمامی واحدهای فولادسازی از آهن اسفنجی گرفته تا تولید میلگرد، مشکل عدم توازن و ناقص بودن زنجیره برداشته شده است.

محصولات شرکت فولاد آذربایجان

از محصولات این کارخانه میتوان به میلگرد ساده و آجدار، نبشی و ناودانی و تسمه اشاره کرد. انواع مواد اولیه مصرفی در این کارخانه تولیدی مانند انواع شمش های فولادی به ابعاد ۱۳۰* ۱۳۰ و ۱۵۰ *۱۵۰ میلیمترمربع و به طول ۱۲ متر می باشد.

  • میلگرد ساده و آجدار

در این کارخانه انواع میلگرد ساده و آجدار برای مصارف ساختمانی و صنعتی بر طبق استاندارد  DIN 488تولید می گردد. میلگردهای آجدار شاخه ای این کاخانه با استاندارد A3  و در سایزهای ۱۰ تا ۳۲ میلیمتر به بازار عرضه می شود. میلگردهای ساده نیز در سایزهای ۴ تا ۵۰ میلیمتر، بر طبق استاندارد ۱۰۱۳ DIN ، در این کارخانه تولید می شوند.

  • نبشی و ناودانی

از دیگران تولیدات می توان به انواع نبشی در سایز ۳*۳۵ تا ۱۰*۱۰۰ میلیمتر طبق استاندارد ۱۰۲۸ DIN اشاره کرد. درحوزه ناودانی ها نیز سایزهای متنوع این محصول به ابعاد ۱۵*۳۰ تا ۶۰*۱۴۰ میلیمتر و بر طبق استاندارد ۱۰۲۶ DIN تولید می شود.

  • تسمه

تسمه های فولادی به دو صورت فابریک و یا از ورق گالوانیزه ساخته می شوند. موارد مصرف تسمه، به عنوان یک ماده نرم و انعطاف پذیر در ایجاد اتصال و پیوند بین دو یا چند شاخه، می باشد. تسمه تولیدی این کارخانه در سایز ۵*۳۲ تا ۱۲*۱۲۰ میلیمتر و طبق استاندارد  DIN 1026 است.