مجتمع فولاد راد همدان

فولاد راد همدان در سال ۱۳۹۰ تاسیس شد. در سال ۱۳۹۶ با ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار تن به بهره برداری رسید. این کارخانه محصولات فولادی خود را با استاندارد جهانی DIN تولید می کند. فولاد راد همدان با اخذ استاندارد SNSO 3132 و استاندارد BS 4449 بریتانیا از بزرگ ترین کارخانه های ایران در زمینۀ تولید و ساخت انواع میلگرد است. مؤسسۀ استاندارد آلمان که با نام اختصاری DIN شناخته می شود، نام یک سازمان ملی آلمانی است که استانداردهای آن در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و با ۳۰ هزار عنوان استاندارد در لیست خود، تمام جوانب صنعت را در نظر گرفته است. در این کارخانه در دو شیفت کاری به صورت مستقیم ۴۰۰ نفر و غیرمستقیم ۱۵۰۰ نفر مشغول هستند.

محصولات فولاد راد همدان

محصولات این کارخانه به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

  • میلگرد A1

این میلگرد از نوع صاف بوده؛ مقاومت تسلیم آن ۲,۳۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و مقاومت کششی آن ۳,۸۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. تغییر شکلی نسبی پلاستیکی این میلگرد به مقدار ۲۵ درصد است و میلگرد نرمی شناخته می شود. این میلگرد صاف و بدون آج است و برای آهنگری و عملیات جوشکاری مناسب می باشد.

  • میلگرد A2

این میلگرد آج دار می باشد. مقاومت تسلیم آن ۳,۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و مقاومت کششی آن ۵,۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی مربع است. تغییر شکل نسبی پلاستیکی این میلگرد ۱۸ درصد است و برای ساختمان سازی مناسب می باشد. آج این میلگرد به شکل مارپیچ بوده و طول هر شاخه میلگرد ۱۲ متر است. میلگرد A2 برای سازه هایی که تغییر شکل دارند، مناسب نیست و عملیات جوشکاری بر روی آن ممنوع است.

  • میلگردہ A3

این میلگرد نیز از نوع میلگرد آجدار و دارای مقاومت ۴,۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع و مقاومت کششی آن، ۶,۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. تغییر شکل نسبی پلاستیکی این میلگرد ۱۴ درصد است. برای ساختمان سازی مناسب می باشد. آج این میلگرد به شکل جناغی بوده و طول هر شاخه ۱۲ متر است. شایان ذکر است عملیات جوشکاری روی این نوع میلگرد نیز ممنوع است. آج این میلگردها شامل برجستگی های طولی و عرضی می باشد که در هنگام نورد ایجاد می شوند.

برای شناسایی میلگردهای راد همدان به علامت حک شده(RAD) روی تمامی شاخه ها توجه داشته باشید.

مزایای فولاد راد همدان

۱-اشتغال زایی: کارخانه راد همدان با ایجاد اشتغال زایی برای ۴۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم تأثیر به سزایی در اشتغال زایی داشته است.

۲-هزینۀ مناسب میلگرد: هزینه میلگردهای این کارخانه، در قبال کیفیت بالایی که دارند، خیلی مناسب می باشد.

۳-کیفیت بالای محصولات: تولیدات این کارخانه، از مواد اولیه مرغوب با خاصیت شیمیایی و مکانیکی مطلوب تهیه می شود. به همین دلیل این کارخانه از برترین کارخانه های تولید فولاد می باشد و از نظر کیفیت با تولیدکنندگان داخل و خارج رقابت می کند.

۴-تجهیزات پیشرفته: تجهیزات استفاده شده در این کارخانه ساخت کشورهای آلمان و ایتالیا می باشد. تمامی تولیدات کارخانه دارای برند حک شده (RAD) و برگه آنالیز و آزمایش محصول می باشد.