آینده بازار فولاد در دولت رئیسی

آینده بازار فولاد در دولت رئیسی

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، مصطفی عبداللهی عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران فولاد ایران اظهار داشت: افزایش نرخ دلار، قیمت سنگ آهن و کمبود برق در کشور وضعیت قیمت فولاد تا حد زیادی به سیاست های جدید وزارتخانه بستگی دارد. کشور ترکیه برای جلوگیری از واردات مقاطع از اهرم تعرفه استفاده کرده است بدینوسیله از ضربه خوردن به صنعت کشور خود جلوگیری می کند و در عین حال از تولید کننده نیز حمایت کرده است.

ما لازم دارید که در وزارتخانه مسولانه تر و دلسوزانه تر عمل شود و سرعت فرآیندهای بوروکراسی را کاهش دهند و تصمیم گیری ها سریع تر انجام شود به طور مثال در زمانی که شمش در داخل کشور کاهش قیمت یافته است باید از ابزار تعرفه استفاده کنند تا مانع صادرات شمش شوند و در ابتدا نیاز داخلی کشور تامین گردد و پس از رفع نیاز داخلی، دصادرات را آزاد نمایند. 

چنانچه مشکلات برق مرتفع شود می توان اظهار داشت آینده خوبی در انتظار فولاد خواهد بود. فراموش نکنیم که ۱۵ سال پیش کشور ما وارد کننده فولاد بود و خوشبختانه امروز یکی از صادرکنندگان جهان هستیم، اما هم اکنون نیاز به دستگاهی یا اهرم داریم که بتواند این ثبات را با تعرفه و مصوبه ای کنترل نماید چنانچه این اتفاق بیوفتد واحدهای تولیدی ما بیشتر می توانند فعالیت نمایند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.