ثبات قیمت در بازار آهن ادامه یافت

ثبات قیمت در بازار آهن ادامه یافت

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، امروز که نرخ دلار روی ریل افزایشی حرکت کرده و اندکی گران تر شده، اما برعکس آن در بازار آهن مبادی فروش دست از ثبات یا کاهش قیمت ها کشیده اند. با اینکه امروز برنامه ریزی وزارت نفت برای قطع گاز صنایع فولادی به تفکیک استان و کارخانه اعلام شده و طبق برخی از خبرهای رسیده وزارت صمت موافقت با این برنامه مخالفت شده و بنابر هماهنگی بیشتر گذاشته شده است و به نوعی پالس احتمال کمبود و گرانی در آینده نزدیک به بازار داده شده، اما مبادی هنوز توجهی به آن نداشتند.
از طرفی در بازارهای جهانی هم قیمت های منطقه CIS کاهشی بوده و قیمت های صادراتی ایران نیز با ثبات نسبت به هفته گذشته اعلام شده، دست فروشندگان را برای استفاده از این بهانه برای افزایش بسته است.

با این اوصاف باید گفت که طبق اطلاعات گرفته شده از مبادی تقریبا بالاترین قیمت میلگرد ۳۵۰ تومان و بقیه مقاطع نیز به همین منوال بوده و به نظر می رسد که شرایط بازار در بحران تقاضا نسبت به پالس های افزایشی بی واکنش شده است و بعید است در آینده نزدیک تغییر محسوسی کند.

امروز تمامی فروشندگان میلگرد ثبات قیمت داشتند و فقط یک شرکت ۱۲۰ تومان کاهش داشت. بیشترین قیمت ۱۶ هزار ۹۰۵ تومان است و قیمت کف روی ۱۵هزار ۸۵۰ تومان ثابت شده است.

در بازار نبشی و ناودانی اغلب کاهش قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی دیده می‌شود و برخی ثبات قیمت را مد نظر قرار دادند. قیمت تیرآهن کیلویی ۲۰۰ تومان کاهش دارد و یا ثابت است. شاخه‌های پر فروش بدون تغییر قیمت در بازار تیرآهن عرضه شدند. امروز اغلب محصولات پروفیل ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند و در برخی مبادی فروش ثبات قیمت قابل مشاهده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.