تامین میلگرد لازم برای ساخت مسکن

تامین میلگرد لازم برای ساخت مسکن

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، در طی گفت و گویی جناب آقای سیف‌الله امیری در طی گفت و گویی افزود با توجه به ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم در مدت چهار سال، تأمین آهن‌آلات و فولاد این تعداد واحد مسکونی برای فولادسازان و واحدهای تولید فولاد کاری غیرممکن می باشد.

وی در ادامه بیان کرد که اکنون در بازار داخل، میلگرد مازاد وجود دارد بنابراین فعالان فولادی می‌توانند با توجه به مازاد تولیدشان به راحتی فولاد فعالیت‌های عمرانی را تأمین کنند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت ادامه داد که در بازه زمانی چهارساله ساخت واحدهای مسکونی، تولیدکنندگان میلگرد در قراردادهای بلندمدت می‌توانند با انبوه‌سازان مسکن، مسئولیت تأمین میلگرد را بر عهده بگیرند و با توجه به کشف قیمت روز، معاملات خود را انجام دهند.

امیری با انتقاد از اظهارات برخی مقامات مبنی بر واردات محصولات فولادی گفت: ما علاوه بر اینکه حدود ۵ تا ۶ میلیون تن تولید مازاد شمش داریم، میلگرد مازاد هم خیلی زیاد است.

وی افزود حتی در حال حاضر ظرفیت واحدهای تولید میلگرد کامل نیست و اگر این واحدها بخواهند با ظرفیت کامل فعالیت و اشتغال داشته باشند حجم تولید آنها از میزان تولیدات موجود محصولات فولادی نیز بیشتر خواهد شد و می‌توانند به راحتی بازار را تأمین کنند بنابراین واردات آهن و فولاد از دیگر کشورها محلی از اعراب ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.