افت شاخص کل بورس فولاد

افت شاخص کل بورس فولاد

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، بازار سرمایه امروز باز هم مانند روزهای گذشته قرمز به کار خود پایان داد. این در حالی است که با رشد برخی سهم ها اندکی از سرعت کاهش شاخص کل کاسته شد، اما به طور کلی روند امروز معاملات منفی بود که کارشناسان بازار سرمایه رسیدن کسری بودجه و تورم و به دنبال آن استفاده از ابزارهای قدرتی دولت را در منفی شدن شاخص مقصر می دانند. به هر حال امروز، شاخص کل ۷ هزار و ۷۱۶ واحد افت کرد و به یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۵۸۲ واحد دست یافت.

شاخص کل هم وزن نیز روند نماگر اصلی بورس را پیش گرفت و امروز هم مانند روز گذشته کاهشی شد. این در حالی است که روند نزولی این شاخص به دلیل رشد برخی از تک سهم ها کندتر بود، اما با این حال ۹۲۹ واحد کاهش یافت تا در نقطه ۳۸۳ هزار و ۹۴۶ واحدی بایستد. شاخص فلزات اساسی هم با ریزش ۳ هزار و ۷۴۸ واحدی تا پایان معاملات، رقم یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۶۸۷ واحد را نشان داد.

در معاملات روز جاری، نمادهای «بورس»، «شستا»، «انرژی ۳»، «کالا»، «برکت»، «فسبزوار» و «وبملت» فهرست پر تراکنش های بازار را تشکیل دادند. نمادهای «فارس»، «شپدیس»، «شستا»، «فولاد»، «پترول» و «کچاد» هم بیشترین تأثیر منفی را در شاخص داشتند، در حالی که نماد «پاکشو» بیشترین تأثیر مثبت را روی شاخص گذاشت.

نمادهای فولادی بازار سرمایه چندان روز پرتقاضایی را سر نکردند و تا پایان معاملات، قرمزپوش بودند و در این میان، نماد «فنورد» بیشترین ضرر را برای سهامداران خود داشت. نمادهای معدنی فولادی هم چندان تقاضای خاصی نداشتند و آن ها هم قرمزپوش بودند. در بازار فرابورس هم نمادهای «ذوب» و «ارفع» هردو افت قیمت را تجربه کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.