قابل تامین بودن آهن و فولاد ساخت یک میلیون واحد مسکونی

قابل تامین بودن آهن و فولاد ساخت یک میلیون واحد مسکونی

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، جناب آقای وحید یعقوبی در طی گفت و گویی بیان کرد که برای ساخت واحدهای مسکونی دولت سیزدهم مشکلی از لحاظ تأمین آهن و فولاد واحدهای مسکونی از بازار داخلی محصولات فولادی وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد که ساده ترین بخش برای تامین مصالح و مواد اولیه، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی می باشد. جناب آقای وحید یعقوبی افزود که ظرفیت مازاد فولاد کشور به اندازه ای زیاد است که متقاضی و مشتری برای این میزان تولید فولاد کم است و اگر این تقاضا فعال شود به راحتی می توانیم ظرفیت های خالی را به کار بگیریم و در واقع در داخل کشور فولاد تولیدی را به مصرف برسانیم.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد بیان کرد که هیچ جای نگرانی از بابت تأمین فولاد واحدهای مسکونی اعلام شده دولت وجود ندارد و فقط باید زمان درخواست ها و میزان آن کاملاً مشخص باشد تا به موقع و به میزان کافی و مناسب محصولات فولادی تولید شود.

یعقوبی در ادامه بیان کرد که نگرانی که از بابت تولید محصولات فولادی وجود دارد، این است که مقدار تقاضاهای متولیان طرح مسکن، تقاضاهای غیرواقعی باشد که پاسخگویی به تقاضاهای غیرواقعی باعث خواهد شد بخش هایی از تقاضاهای دخلی در کشور به مشکلاتی بربخورند ولی به طور کلی باید گفت دولت در زمینه تأمین فولاد هیچ نگرانی نباید به خود راه بدهد.

وی در ادامه اضافه کرد که اگر طبق استاندارد فولاد مصرفی کشور با اسکلت فلزی و ساده بخواهیم میزان فولاد مصرفی را در واحدهای مسکونی محاسبه کنیم، در هر مترمربع حدود ۵۰ کیلوگرم آهن و فولاد مصرف خواهد شد.

مدیر اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد ادامه داد که اگر میانگین متراژ واحدهای مسکونی که قرار است ساخته شود ۸۰ متر در نظر بگیریم، جمعاً حدود ۴۰۰ کیلوگرم فولاد و آهن نیاز است و یک میلیون واحد مسکونی در سال می شود ۴ میلیون تن فولاد که به راحتی قابل تأمین می باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.