اثر تحریک بازار بورس بر رشد قیمت ها در بازار آهن

اثر تحریک بازار بورس بر رشد قیمت ها در بازار آهن

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، در روز جاری در حالی که بازار ارز نوسان کاهشی داشته و در این لحظه دلار با نرخ ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان مبادله می شود؛ خبرها از بازار آهن حکایت از تمایل افزایشی قیمت ها در مبادی فروش مقاطع دارد.

با توجه به اینه از عوامل خارجی موثر در بازار نرخ ارز تقریبا مانند شنبه نوسان داشته و خبر تازه ای هم از مذاکرات هسته ای و لغو تحریم ها مخابره نمی شود، باید گفت خبر رشد یک درصدی نرخ متوسط پایه عرضه فردای شمش موثرترین عامل در تحریک مبادی فروش برای رشد قیمت هاست.

از طرفی این افزایش ها در حالی رخ می دهد که طرف تقاضای بازار چه در بخش مصرفی و چه در بخش سرمایه ای تحرک خاصی ندارد و تغییر وضعیت چندانی را در آن شاهد نیستیم وبه صورت یک تنه بورس کالا عامل افزایش قیمت های امروز شده است و حتی بیشتر فروشندگان بازار آهن امروز در میانه کار فروش خود را بستند.

هرچند با این اوصاف، برای پیش بینی روند ادامه بازار باید منتظر اتفاقات تالار صنعتی خیابان طالقانی تهران بود و دید که آیا این محرک بازار را به سمت افزایش قیمت های بیشتر سوق می دهد یا تلاطم قیمت ها خیلی زود پایان خواهد یافت.

قیمت میلگرد در تمامی شرکت‌ها در محدوده ۱۰۰ تا ۷۰۰ تومان افزایش داشت و میانگین قیمت میلگرد ۱۴ حدود ۳۳۰ تومان شد. قابل توجه است که سقف قیمت با افزایش ۴۳۰ تومانی به ۱۷ هزار ۱۹۵ تومان رسید.

قیمت یک شرکت در حوزه نبشی و ناودانی ثابت بود و مابقی مبادی فروش با افزایش ۱۰۰ تا ۵۵۰ تومانی اعلام قیمت کردند. قیمت تیرآهن در بخش کیلویی ۱۰۰ تومان رشد کرد و قیمت شاخه‌های پر فروش با افزایش ۲۰ تا ۱۱۰ هزار تومانی اعلام شد. نرخ اکثر محصولات پروفیل در بازار آزاد ۱۰۰ تا ۴۰۰ تومان افزایش یافت و برخی با ثبات اعلام قیمت کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.