استانداردهای تعریف شده برای تولید فولاد

استانداردهای تعریف شده برای تولید فولاد

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو جناب آقای امیر صباغ، بیان کرد: کیفیت شمش هایی که در کشورتولید می شوند به مواد اولیه و همچنین شیوه فرآوری آنها بستگی دارد.

به طور مثال آن دسته از شمش هایی که مواد اولیه آن ها از آهن اسفنجی و یا سنگ آهن تشکیل شده است کیفیت بهتری دارد معتقدم که می‌توانند جزو بهترین های جهان باشد.

شایان ذکر است آن دسته از شرکت‌هایی که هم بزرگ هستند و هم صادرات دارند عموما محصولات استانداردی را تولید می نمایند چرا که بدون داشتن استانداردهای لازم نمی توانند محصولات خود را به سایر کشورها صادر نمایند بنابر این فولاد سازان بزرگ کشور در واقع رهبران صادرات فولاد در کشور ما هستند که خوشبختانه در این زمینه تاکنون به خوبی عمل کرده‌اند.

شایان ذکر است در واحدهای کوچک القائی ممکن است کماکان شاهد کمبود رعایت استانداردها و یا کیفیت محصولات باشیم، اما ظرفیت کلی واحد های القایی بالغ بر ۵ میلیون تومان می باشد که از این میزان حدود ۱۰ درصد از محصولات کیفیت مورد نظر را ندارند اما بقیه محصولات در شرایط نسبتاً مطلوبی هستند بنابراین به طور کلی کیفیت فولاد ایران کیفیت نسبتا مطلوبی است مشتریان به خوبی از آن استقبال می نماید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.