بررسی‌ها در مورد پیش‌بینی قیمت آهن

بررسی‌ها در مورد پیش‌بینی قیمت آهن

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، مشاهداتی که در بازار آهن صورت گرفته نشان از آن دارد که بازار طی مدت زمان هفته‌ای که گذشت متاثر از تداوم روند کاهشی نرخ ارز شرایطی نسبتا نزولی را سپری کرده است. به این صورت که متوسط قیمت تیرآهن ۱۴ با کاهش حدود ۲۵۰ تومان به ۱۴ هزار تومان و متوسط قیمت میلگرد ۱۴ نیز با کاهش ۱۶۹ تومانی به نرخ ۱۳ هزار و ۸۳۰ تومان رسید.

از طرف دیگر، با رکود ۲۰۰ دلاری سنگ آهن در بازارهای جهانی مواجه هستیم و به واسطه این موضوع این احتمال وجود دارد که محصولات تخت در هفته جاری روند صعودی داشته باشند، البته در این میان بر اساس پیش‌بینی‌هایی از سوی برخی از موسسات این احتمال نیز وجود دارد که از نیمه دوم سال جاری میلادی بازار به اصلاحیات وارد شود. یکی از عوامل اصلی این مسئله نیز کاهش اثر بسته دولت چین در جهت توسعه زیرساخت‌ها عنوان شده است.

اما در بازار ارز پس از آن که نرخ دلار با ریزش قابل توجهی مواجه شد و در روزهایی از هفته گذشته به کانال ۲۰ هزارتومان وارد شد، در این میان از دلار ۱۷ هزارتومانی صحبت بود؛ اما این آمار دوام چندانی نداشت و مجددا به نزدیکی کانال ۲۲ هزارتومان رسید.

مذاکرات وین را می توان فاکتور اصلی تعیین نرخ ارز دانست؛ از این مذاکرات خبرهای ضد ونقیضی به گوش می رسد، به این صورت که طرف ایرانیان خبر از پیشرفت خوب می دهند اما در مقابل طرف آمریکایی معتقد است برای حل اختلافات موجود به زمان بیشتری نیاز است. در هر صورت درصورت تداوم روند موجود در مذاکرات احتمال نوسان نرخ ارز بین کانال ۲۰ الی ۲۲ هزار تومان در هفته جاری وجود خواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.