تداوم رشد تقاضا برای فولاد در بورس

تداوم رشد تقاضا برای فولاد در بورس

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، از روز گذشته بازار سرمایه در پی اخبار مثبتی که از سازمان بورس منتشر شد و فعالیت گسترده سهامداران حقوقی در این بازار، با رنگ مثبت پایان یافت.

اکثر کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده اند که سهامداران حقوقی بازار باعث ایجاد هیجان در خرید شده اند و ممکن است کمی روند بازار را تغییر دهند. امروز شاخص کل با رشد ۱۴ هزار و ۶۶۶ واحدی، به یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۸۱ واحد رسید.

امروز شاخص کل هم وزن نیز هم راستا با نماگر اصلی بورس بود. همچنین در کل معاملات یک روند صعودی را پشت سر گذاشت. این شاخص تا پایان معاملات توانست ۳ هزار و ۵۳۲ واحد رشد کند و در نقطه ۳۶۶ هزار و ۶۳۶ واحدی به کار خود پایان دهد. شاخص فلزات اساسی طی معاملات روز جاری توانست روند خوبی را پیش بگیرد و به واسطه معاملات خوبی که در سهام صنایع فلزی صورت گرفت، ۱۲ هزار و ۶۹۹ واحد رشد کند تا به یک میلیون و ۱۳۰ هزار و ۲۴۱ واحد برسد.

نمادهای «برکت»، «شبندر»، «فسبزوار»، «شپنا»، «فولاد»، «کدما» و «کیمیاتک» در جریان معاملات امروز بیشترین تراکنش را داشتند. نمادهای «فولاد»، «کگل»، «شبندر»، «شپدیس»، «فملی»، «شپنا» و «خودرو» هم بیشترین تأثیر را روی شاخص گذاشتند. سه گروه خودرو، فلزات اساسی و فرآورده نفتی بیشترین ارزش معاملات را داشتند و برترین گروه های صنعت بودند.

اکثر نمادهای فولادی نیز روز مثبتی را پشت سر گذاشتند. «فپتا»، «فنورد» و «کاوه» فولادی هایی بودند که از بازدهی مناسبی برخوردار بودند. معدنی «کگل» بیشتر از نماد «کچاد» توانست برای سهامدارانش سوددهی داشته باشد و در بازار فرابورس، نماد «ذوب» معاملات خوبی را پشت سر گذاشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.