ثبات قیمت آهن در روز رقابتی بورس و ارز

ثبات قیمت آهن در روز رقابتی بورس و ارز

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، امروز در حالی که بازار ارز نوسان افزایشی داشته و در این لحظه دلار با نرخ ۲۷ هزار و ۷۳۰ تومان مبادله می شود؛ خبرها از بازار آهن حکایت از اعلام ثابت قیمت مقاطع فولادی در اکثر مبادی فروش می باشد.

امروز نرخ دلار روند اندک صعودی را طی کرده و معاملات بورس کالا نیز شاهد عبور قیمت میلگرد از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بودیم که در حقیقت رشد ۳ درصدی را ثبت کرد و تیرآهن هم نسبت به دو هفته قبل بیش از ۲ درصد رشد قیمت داشت اما این سیگنال روی بازار اثر چندانی نداشت.

ثبات نسبی امروز بازار را می توان یکی از احتمالات برای علل پیش خور شدن افزایش قیمت مقاطع فولادی در بورس در دو سه روز گذشته دانست، چرا که با رشد قیمت شمش، مبادی فروش دست به کار شدند و امروز دیگر کفه تقاضا آنقدری سنگین نبود که این روند را ادامه پیدا کند.

آنچه همچنان در وصف قابل روند قیمت ها در بازار آهن قابل بیان است این است که شرایط تقریبا در یک بازه محدود افزایش و کاهش فریز شده و به نظر نمی رسد در دومین ماه پاییز هم با برآیندی که عوامل مختلف دارند، شرایط تغییر محسوسی داشته باشد.

امروز در اکثر شرکت ها قیمت میلگرد ثابت و در برخی با افزایش قیمت همراه بود. در این بین یک شرکت قیمت های خود را کاهش داد و قیمت نبشی و ناودانی در تمامی شرکت های فروشنده ثابت اعلام شد. قیمت تیرآهن نیز در بخش کیلویی ثابت و در برخی همراه با افزایش ۵۰ تومانی بود. در بخش شاخه ای نیز شاهد کاهش قیمت ها بودیم.

قوطی و پروفیل نیز در یک شرکت با کاهش قیمت و در ۲ شرکت دیگر با ثبات در کنار افزایش قیمت ها همراه بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.