رانت در بازار سنگ آهن

رانت در بازار سنگ آهن

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران سعید صمدی با در نظر گرفتن این موضوع که استخراج بزرگترین سنگ آهن کشور به علت قیمت‌گذاری رانتی و تکلیفی دولت برای سنگ آهن غیر ممکن شده است، بیان کرد: فولادسازان محصولات خود را بالاتر از نرخ جهانی در داخل عرضه می‌کنند، اما در این میان سنگ آهن را با یک سوم قیمت جهانی خریداری می‌کنند.

سعید صمدی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی چند سال اخیر میان صنعت سنگ آهن و فولادسازان چالش‌هایی ایجاد شده است که مساله قیمت‌گذاری سنگ آهن که در برگیرنده تولیدکنندگان سنگ آهن، مصرف کنندگان آن یعنی صنایع فولاد و همچنین دولت می‌باشد را می‌توان عاملی برای ایجاد این مشکلات در نظر گرفت. وی در این رابطه ادامه داد: رقابت و جدال میان سنگ آهنی‌ها و فولادسازان همواره وجود داشته و در این مورد هیچ زمانی هم به نتیجه ای نرسیده‌اند.

رئیس کمیسیون معدن خانه اقتصاد ایران به این موضوع که علت اصلی این مشکلات چیست، اشاره کرد و گفت: اگر هدفمان این است که کل نیاز کشور در زمینه سنگ آهن تامین شود و این هدف نیز به گونه‌ای صورت پذیرد که در نگاه فولادسازان نسبت به آینده خود تردیدی ایجاد نشود، در این صورت می‌بایست موضوع قیمت‌گذاری سنگ آهن بررسی و اصلاح شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.