رکود تقاضا، عامل عقب نشینی قدم به قدم قیمت ها در بازار

رکود تقاضا، عامل عقب نشینی قدم به قدم قیمت ها در بازار

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، امروز در شرایطی که قیمت ارز نوسان اندکی داشت و در این ساعت دلار با قیمت ۲۷ هزار و ۵۸۰ تومان به فروش می رسد، خبرها از بازار آهن حاکی از کاهش قیمت ها در بیشتر مبادی فروش مقاطع است.

با در نظر گرفتن شرایط کنونی که تغییر محسوس و اثرگذاری در مقوله مذاکرات برجامی و اثرات نوسان افزایشی یا کاهشی بازار ارز روی نرخ آهن و فولاد در داخل شاهد نیستیم، این عقب نشینی نسبی قیمت ها را باید بیشتر به حساب رکود تقاضا رسوب شده چندین هفته گذشته نوشت.

این فرض زمانی قوی تر می شود که قیمت های جهانی تغییر نداشته و در بورس کالا نیز طی ماه گذشته قیمت میلگرد و تیرآهن به ترتیب ۷ و ۵ درصد افت داشته و فاصله بورس و بازار کمتر شده است و به گونه ای روند یک ماه گذشته بورس کالا،خزان قیمت ها در بازار آهن را همزمان با فصل پاییز شروع کرده است.

نکته قابل ملاحظه این است که قیمت های بازار آهن در هفته قبل عقبگردی به پیش از خاموشی ها داشت و اکنون قیمت ها برابر با اواخر بهار دارد، حال باید دید، ادامه رکود تقاضا که اتفاقا پیش بینی هم می شود، بیش از این نیز مقاومت مبادی فروش را شکسته و نقطه عقب نشینی آنها را تا کجا پیش خواهد برد.

امروز قیمت میلگرد در اکثر شرکت‌ها ۴۶۰ تومان کاهش قیمت داشت و برخی با ثبات اعلام قیمت کردند. در بخش نبشی و ناودانی اکثرا کاهش ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومانی دیده شد و یک شرکت ثبات قیمت داشت. تیرآهن در یک شرکت کیلویی ۲۰۰ تومان کاهش داشت و مابقی مبادی فروش با ثبات اعلام قیمت کردند. اکثر محصولات پروفیل ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش قیمت داشتند و بعضا ثبات قیمت دیده می‌شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.