رکود در بازار آهن بر خلاف اصلاح قیمت ها

رکود در بازار آهن بر خلاف اصلاح قیمت ها

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، مجددا در روز گذشته نرخ ارز از کانال ۲۶ هزار تومان فاصله گرفت و روی ریل صعودی قرار گرفت و با نرخ ۲۷ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد، اما بازار آهن در خلاف جهت نرخ ارز حرکت داشت و با اندکی کاهش قیمت در بازار آهن رویت شد.

نرخ ارز روی کانال ۲۷ هزار تومان تثبیت شده است این در حالی است که قیمت های جهانی محصولات فولادی در حال کاهش است و به طور موقت خاموشی ها و قطعی های مکرر برق پایان یافته و همچنین میزان عرضه های بورس کالا به دلیل تهدید وزارت صمت به قطع صادرات در صورت عدم رعایت کف عرضه ،نیز افزایش یافته است و موثرتر از همه ی این عوامل نبود تقاضا و خریدار در بازار آهن موجب ریزش قیمت ها شده است.

برخی از کارشناسان اقتصادی معتقدند که قیمت میلگرد می تواند تا کانال ۱۵ یا ۱۶ هزار تومان اصلاح کند، اما متاسفانه جو روانی حاکم در بازار به گونه ای می باشد که اصطلاحا بازار نخر شده است و حتی اگر میلگرد به ۱۵ هزار تومان هم برسد، خریداری وجود ندارد.

فی الواقع با نزدیک شدن به فصل سرد سال، میزان فعالیت های ساختمانی کمتر خواهد شد و همچنین دولت نیز در شرایط فعلی با کمبود بودجه مواجه است. با این اوصاف نمی توانیم به بهبود فعالیت های عمرانی در نیمه دوم سال امید چندانی داشته باشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.