سیگنال ها نشان از کاهش بازار آهن دارند

سیگنال ها نشان از کاهش بازار آهن دارند

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، دلار در روز گذشته به کانال ۲۷ هزار تومان بازگشت. در بازار آزاد نیز دلار به قیمت ۲۷ هزار و ۹۰ تومان به فروش می رسید. بازار آهن نیز همچنان در حال کاهش قیمت بود، البته برخی از مبادی فروش در برابر کاهش قیمت مقاومت می کردند.

می توان گفت که بازار ارز وابسته به تحولات خارجی و پرونده هسته ای است و دقیقا با هر خبر مثبت نوسانی کاهشی و با هر خبر بد نوسانی افزایشی دارد اما به طور کلی چون مشکل کسری بودجه و فروش نرفتن اوراق برطرف نشده است در نهایت امر منجر به تغییرات و یا افزایش نرخ ارز می گردد. 

با بررسی قیمت روز آهن مشاهده می گردد در روز اخیر میانگین قیمت میلگرد به کانال ۱۵ هزار تومان رسید و روی نرخ ۱۵ هزار و ۹۱۵ تومان معامله شد، جو روانی بازار که با حذف دخالت دستوری دولت در قیمت گذاری ها شکل گرفته بود پس از سخنرانی فاطمی امین در روز گذشته من باب صادرات فولاد اندکی متعادل شد.

به طور کلی در شرایط فعلی بازار که اصطلاحا می گویند بازار نخر شده است و مشتریان مدت هاست منتظر شکستن قیمت ها هستند و به همین موازات فشار عرضه ها در بورس ادامه دارد. شرایط فعلی تغییری نخواهد کرد، چرا که در حال حاضر قیمت شمش القایی از قیمت پایه بورس و قیمت میلگرد و تیرآهن از قیمت پایه مقاطع در بورس کالا پایین تر است و همین نشان دهنده عدم استقبال از عرضه های هفته جاری خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.