صادرات محصولات فولادی ایران به کشورهای مختلف

صادرات محصولات فولادی ایران به کشورهای مختلف

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، صادرات میلگرد و سایر محصولات فولادی از ایران به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان، افغانستان و غیره توسعه یافته است. محصولات فولادی ایران از لحاظ داشتن سنگ آهن دارای ارزش بالایی هستند و کیفیت بالایی دارند.

خوشبختانه ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارد که همین امر حمل و نقل را سرعت می بخشد. نکته حائز اهمیت دیگر در فولاد کشور کیفیت بالای فولاد ایران است که منجر به صادرات موفق منطقه می گردد. وجود معادن سنگ آهن در ایران منجر به صادرات موفق محصولات فولادی به ویژه میلگرد شده است و در نهایت امر صادرات آهن آلات به سایر کشورها یکی از مزایای توسعه کشور می باشد.

بر اساس آمار منتشره بسیاری از محصولات فولادی به کشورهای همسایه و سی آی اس ارسال می گردد. کشور افغانستان یکی از مهم ترین بازارهای صادراتی کشور می باشد و صادرات میلگرد در این بخش بسیار حائز اهمیت است. البته بر اساس گفته های تعداد کثیری از فعالان اقتصادی هزینه تمام شده میلگرد مهم ترین عامل در صادرات این محصول به کشور افغانستان است.
 
بر اساس آمار موجود در سال ۱۳۹۹ صادرات از کشور ایران به افغانستان در محصولاتی از جمله چدن، آهن و فولاد در صدر کالای صادراتی قرار دارد . وضعیت تجارت ایران و افغانستان در سال های پیشین نشان دهنده ی جایگاه مطلوب در عین حال متزلزل ایران در کشور افغانستان است. البته شایان ذکر است که اقتصاد افغانستان در سال های پیشین تحت تاثیر جنگ های داخلی بوده و با مشکلات گسترده ای مواجه بوده است اما با تمام این اوصاف توانسته رشد اقتصادی داشته باشد و نرخ تورم در این کشور کمتر از ۵ درصد می باشد. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.