بررسی مراحل نگهداری و تعمیر فنس

بررسی مراحل نگهداری و تعمیر فنس

در برخی فصول سال به دلیل بارندگی شدید، خاک دچار فرسایش شده و باعث شل شدن فنس ها و همچنین زنگ زدگی میشود. توری حصاری و فنس های گالوانیزه مناسب هوای مرطوب ساخته شدند.  از کاربرد های از توری فنس، حافظت و ایجاد امنیت است.

بررسی مراحل نگهداری و تعمیر فنس

مراحل تعمیر فنس

همه قسمت‌های فنس را برسی کنید و قسمت هایی که به تعمیر نیاز دارند را یاد داشت کنید. سپس لوازم مورد نیاز را از مراکز فروش این محصول تهیه کنید. علاوه بر اندازه گیری قسمت‌های آسیب دیده، ضخامت‌ فنس‌های ریلی اندازه گیری شود تا هنگام خرید دچار مشکل نشوید.

توجه داشته باشید که اگر فنس شما دچار آسیب زیادی شده بود، بهتر است فنس به طور کل تعویض شود.

البته میتوانید با آسیب دیدن فنس‌ها، آنها را به روش‌های مختلفی تعمیر کنید.

چگونگی تعمیر فنس شامل مراحلی میباشد که این مراحل در زیر ذکر شده است.

برای جداکردن ریل فنس‌های آسیب دیده، ابتدا بایستی قسمت‌های سیمی که فنس توری را به ریل وصل میکنند بریده شوند. سپس ریل فنس جدید روی فنس قدیمی قرار داده و از قسمتی که شروع به بریدن جای آسیب دیده میکنید، علامت گذاری کنید.

ریل جدید را کنار گذاشته و قسمت آسیب دیده را تا ۲۴ اینچ با یک اره آهن ببری ببرید. در نهایت میله‌های آسیب دیده و بست‌ها، تعویض میشوند.

بررسی مراحل نگهداری و تعمیر فنس

چگونگی نگهداری از توری حصاری

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا و مراحل تعمیر فنس، مواردی نیز وجود دارد که با رعایت آنها میتوانید طول عمر توری حصاری یا فنس‌ها را افزایش داده تا دیرتر دچار فرسودگی شوند.

شست و شوی فنس و توری

برای نگهداری از فنس‌ها یکی از روش‌های موجود، استفاده از موادی خاص جهت شست و شو، برای جلوگیری از پوسیدگی و فرسودگی میباشد.

نکته‌ی حائز اهمیت این است که حتما بررسی کنید که بر روی فنس نصب شده، پیچ یا میخ شل شده‌ای وجود نداشته باشد، زیرا ممکن است آسیب جدی به حصار یا فنس وارد کند.

عملیات روغن کاری بر روی فنس

روش دیگر موجود روغن کاری فنس است که با استفاده از آن میتوان علاوه بر افزایش مقاومت فنس در برابر پوسیدگی، باز و بسته کردن ورودی آسان شده و از پوسیده شدن ورودی جلوگیری میکند.

توصیه مهم این است که سعی کنید حداقل هرماه یک بار، فنس خود را بررسی کنید تا در صورت نیاز به موقع آسیب‌ها را تعمیر و تعویض کنید.

عملیات رنگ کاری فنس

روشی دیگر که برای مراقبت فنس مورد استفاده قرار میگیرد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است عملیات رنگ کاری فنس است، البته بهتر است که برای انجام عملیات رنگ کاری پایه فنس و فنس حصاری، از متخصصان و افراد حرفه‌ای استفاده شود.

انجام عملیات رنگ کاری، شامل مراحل زیر است.

آماده کردن ابزار مورد نیاز

اولین مرحله آماده کردن ابزارهای موردنیاز برای انجام عملیات رنگ کاری میباشد که این ابزارها شامل یک سطل دسته دار، غلطک رنگ، قلموی رنگ، نوار رنگ، اسپری ضد رنگ، پلیش کننده سیم، میباشد.

حذف وسیله‌های اضافی از روی فنس

در مرحله‌ی بعد بایستی هر وسیله‌ی اضافی از اطراف فنس وجود دارد برداشته شود، تا هیچ گونه مشکلی در هنگام اجرای عملیات رنگ کاری ایجاد نشود.

تمیز کردن فنس

برای آنکه بتوان به راحتی نسبت به تمیز نمودن فنس های سیم خاردار اقدام نمود لازم است تا ابتدا یک جفت دستکش سفت و محکم پوشیده تا بتوانید به خوبی از دستان خود محافظت نمایید. توجه داشته باشید که ناحیه کف دست شما می بایست نسبت محکم از تر سایر بخش ها باشد زیرا حساسیت بیشتری داشته و بیشتر از سایر نواحی نیز در معرض خطر می باشد. در کنار دستکش می بایست ژاکت و شلواری ضخیم نیز بپوشید تا از آسیب دیدگی حین کار جلوگیری شود. پاره یا سوراخ شدن ژاکت یا شلوار در حین تمیز کردن فنس و سیم خاردار بسیار است به همین جهت سعی کنید همواره از البسه ای استفاده نمایید تا در صورتی که چنین اتفاقی رخ داد مشکل خاصی پیش نیاید.

در ادامه سعی کنید تا با دقت بسیار زباله هایی که به سیم خاردار چسبیده اند را با دقت جداسازی نمایید توجه نمایید که ممکن است برخی از زباله ها به نحوی با سیم خاردار درگیر شده باشند و به همین منظور لازم است تا از لوازم کمکی مانند چاقو و قیچی برای خلاص نمودن زباله ها و آزاد شدن سیم خاردار استفاده نمود. همچنین با دستکش های ضخیم خود می توانید زباله های گیر کرده به فنس را آزاد نمایید و در انتها در صورتی که مایل به زیباسازی بیشتر فنس ها بودید می توانید نسبت به رنگ آمیزی آنها اقدام نمایید.

زیبا سازی توری حصاری

در واقع فنس کشی موجب شخصی سازی بیشتر و ایجاد امنیت میشود. همچنین با زیبا سازی فنس میتوان جلوه‌ی خاصی به منزل یا زمین خود بدهید.

بهترین روش برای زیبا سازی فنس، استفاده از تخته و صفحات اسلت میباشد.

جنس این تخته‌ها میتواند از چوب، پلی اتیلن یا آلومینیوم باشد. این تخته‌ها تنوع رنگی بسیاری داشته و خودمان میتوانیم به دلخواه آنها را رنگ کاری کنیم.

نصب این تخته‌ها میتواند از هر جهت یا زاویه‌ای از جمله اریب، عمودی و افقی باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.