وضعیت امروز بازار آهن

وضعیت امروز بازار آهن

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، امروز قیمت دلار با نوسان زیادی همراه نبوده و اکنون با ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می شود. خبرهای رسیده از بازار آهن نشان از آن دارند که بسیاری از مبادی فروش تمایل برای رشد قیمت محصولات فولادی خود دارند.

در حالی که خبر جدید قابل توجهی از عوامل اثرگذار خارجی یعنی لغو تحریم ها و مذاکرات هسته ای به بازار مخابره نشده و بازار ارز نیز امروز در یک قیمت ایستاده به نظر می رسد، خبر ابلاغیه جدید وزارت صمت مبنی بر اینکه از این هفته عرضه همه محصولات فولادی در بورس کالا الزامی است؛ بیشترین شوک و دلیل برای تمایل مبادی فروش به افزایش قیمت هاست.

شاید بتوان این گونه گفت که بیشترین اثر را رشد ۲۹ دلاری قیمت شمش منطقه CIS در آخرین گزارش متال بولتن داشته باشد به گونه ای که حتی در بورس کالا نیز رقابت حدود یک درصدی برای شمش اتفاق افتاده و قیمت آن در بورس به ۱۳ هزار تومان رسیده است.

با همه این اوصاف به نظر می رسد افزایش قیمت های امروز پیش قراول احتمالی صعود قیمت ها در بازار آهن با توجه به اتفاقات امروز باشد تا جایی که قیمت میلگرد به مرز ۱۶ هزار تومان رسیده و امکان افزایش بیش از پیش آن نیز خواهد بود. چراکه قیمت پایه شمش برای عرضه های هفته آینده با احتساب افزایش امروز شمش CIS محاسبه خواهد شد و طبیعتا روی بازار آهن اثر افزایشی خواهد داشت.

در اغلب مبادی فروش نرخ میلگرد امروز ۵۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش داشت و معدود شرکت ها ثبات قیمت اعلام کردند. قابل توجه است کف قیمت میلگرد امروز با افزایش ۲۰۰ تومانی به ۱۵ هزار ۵۵۰ تومان رسید.

قیمت تمامی محصولات در بخش نبشی و ناودنی ثابت بود و تنها یک شرکت در قسمت نبشی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

دو شرکت پروفیل ثبات قیمت داشت و ۴ شرکت با افزایش ۱۰۰ تا ۷۰۰ تومانی اعلام قیمت کردند.

قیمت تیرآهن در بخش کیلویی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان افزایش داشت و به جز افزایش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی شاخه ۳۰ ذوبی مابقی سایزها تغییر قیمت نداشتند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.