وضعیت بازار سرمایه

وضعیت بازار سرمایه

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، در این هفته بین‌التعطیلین برای بورس چندان روز خوشی نبود و با وجود حمایت خوب از سهام «فولاد» باز هم شاهد افت بسیار شاخص کل بودیم.

نماگر اصلی بورس امروز با ریزش ۲۸ هزار و ۶۸۹ واحدی، به یک میلیون و ۴۰۷  هزار و ۶۶۷ واحد رسید تا بار دیگر این بازار وارد فاز نزولی شود. عده معدودی از کارشناسان بازار معتقدند که یکی از دلایل افت این روزهای بورس ضعیف تر از حد انتظار بودن گزارش های برخی از نمادهاست.

در بازار بورس شاخص کل هم وزن هم امروز حال خوشی نداشت و عرضه شدید سهام در بازار باعث افت شدید آن شد. نمادهای کوچک این روزها چندان مورد توجه معامله‌گران نیستند چراکه اخبار بنیادی درباره بیشتر سهم های شاخص ساز منتشر می شود، نه سهم های کوچک. این شاخص، با افت ۹ هزار و ۱۸۳ واحدی، امروز رقم ۳۸۸ هزار و ۷۸ واحد را ثبت کرد، اما شاخص فلزات اساسی که در ابتدا خوب آغاز کرده بود، در ادامه با افزایش ۸۰۵ واحدی، رقم یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۳ واحدی را نشان داد.

بیشترین تراکنش ها در بازار مربوط به نمادهای «فولاد»، «فسبزوار»، «شتران»، «خودرو»، «کیمیاتک»، «خساپا» و «فملی» بود و نمادهای «پارسان»، «پارس»، «شپدیس»، «وغدیر»، «تاپیکو» و «فملی» هم بیشترین اثر منفی را روی شاخص گذاشتند، اما نماد فولاد تنها نماد با اثر مثبت روی شاخص بود. سه گروه فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو نیز ارزش معاملات بالایی را ثبت کردند.

امروز به جز نماد «فولاد»، همه نمادهای فولادی قرمز به تن کردند و در این میان، «فپنتا»، «فجر» و «کاوه» بیشترین افت قیمت را در سهام خود تجربه کردند. دو نماد معدنی «کچاد» و «کگل» هم امروز افتی یک درصدی را پشت سر گذاشتند. نماد «ذوب» در بازار فرابورس، چندان وضعیت مناسبی نداشت و منفی بسته شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.