وضعیت قرمز بازار امروز سرمایه

وضعیت قرمز بازار امروز سرمایه

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، روز گذشته برای بازار سرمایه روز بدی نبود، اما افت امروز نشان داد که شاخص کل قصد ندارد از جایی که فعلا به آن چسبیده، رها شود. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده اند که فعلا بازار تحت تأثیر اخبار ضد و نقیض از مذاکرات است.

امروز چهارشنبه ۲۸ مهرماه شاهد نوسان دلار و همچنین نوسان پی در پی شاخص کل بودیم. به هر حال، نماگر اصلی بورس امروز ۱۳ هزار و ۱۲۵ واحد افت کرد تا به نقطه یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۳۷۱ واحدی برسد.

شاخص کل هم وزن، با وجود اینکه در ابتدای معاملات کمی رشد کرد، اما با وجود صف های فروش سنگین به وجود آمده ریخت و امروز تا پایان معاملات با کاهش یک هزار و ۸۲ واحدی، روی پله ۳۹۷ هزار و ۲۶۳ واحدی قرار گرفت.

شاخص فلزات اساسی هم در روز تقریبا سرخ این گروه شانس زیادی برای بالا آمدن نداشت و این شاخص با ریزش ۱۴ هزار و ۴۶۴ واحدی، رقم یک میلیون و ۱۲۲ هزار و ۲۵۳ واحد را نشان داد.

نمادهای «شپنا»، «فسبزوار»، «شتران»، «کیمیاتک»، «کالا»، «فملی» و «شبندر» در معاملات روز جاری بیشترین تراکنش را داشتند. «شتران» تأثیرگذارترین نماد در پایین کشیدن شاخص بود و بعد از آن، نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شپدیس»، «شپنا»، «وغدیر» و «شیراز» تأثیر زیادی روی شاخص داشتند. شیمیایی، فلزات اساسی و فرآورده نفتی بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

امروز، نماد «کویر» تنها سبز فولادی ها بود و بقیه فولادی ها یک روز کامل با ضرر را تجربه کردند. نمادهای «فجر»، «فخوز» و «فنورد» بیشترین ضرر را تجربه کردند. نمادهای «کگل» و «کچاد» برعکس یکدیگر حرکت کردند، اما تأثیر چندانی در وضعیت بازار نداشتند. نماد «ذوب» هم تقریبا ۲.۵ درصد افت قیمت در سهام خود داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.