کاهش نسبی قیمت آهن

کاهش نسبی قیمت آهن

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، مشاهدات و بررسی‌های صورت گرفته از نوسانات بازار آهن نشان از آن دارد که با توجه به اعمال دامنه نوسان مثبت و منفی ۳ درصد از سوی بورس کالا برای مقاطع، معاملات روز گذشته چندان چشمگیر نبوده است. در این میان اجناسی که به فروش رسیدند روی نرخ پایه بودند. از طرف دیگر، در بازار ارز شاهد تداوم روند نزولی نرخ دلار بودیم و قیمت دلار به کانال ۲۱ هزار تومان وارد شد و در ساعاتی از روز به ۲۱ هزار و ۲۳۰ تومان رسید.

همین دو عامل در نهایت موجب شد تا روز گذشته در بازار آهن، شاهد روند کاهشی با ثبات نسبی برخی محصولات باشیم. نکته حائز اهمیت دیگر آن است که همچنان در بازار با عدم تقاضا یا در صورت وجود، تقاضای اندک مواجه هستیم.

با این تفاسیر با نگاهی بر روند قیمت‌های اعلام شده از سوی تولیدکنندگان انواع مقاطع، شاهد ثبات همراه با کاهش در قیمت میلگرد بودیم؛ به این صورت که برخی از تولیدکنندگان میلگرد، قیمت‌های خود را بدون تغییر اعلام کردند، البته تعداد قابل توجهی هم به کاهش قیمت ۵۰ الی ۶۵۰ تومانی اقدام کردند. برخی نیز با اعلام قیمت دوم قیمت‌های خود را کاهش دادند. علت وجود کاهش در قیمت‌های اعلامی را می‌توان تقاضای اندک در بورس کالا در نظر گرفت.

در بازار نبشی نیز تولیدکنندگان این حوزه اغلب محصولات خود را ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش دادند و البته ثبات نیز در میان برخی از قیمت‌های نبشی دیده می‌شد. در بازار ناودانی نیز دقیقا همان شرایط موجود در بازار نبشی به چشم می‌خورد و محصولات این حوزه نیز کاهش 100 الی ۲۰۰ تومانی را تجربه کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.