فولاد روهینا جنوب

فولاد روهینا جنوب از سال ۱۳۸۹ در ۷ کیلومتری شهرستان دزفول در جاده دزفول – شوشتر تاسیس شد. هدف از احداث این کارخانه رفع نیازهای استانی به محصولات فولادی در استان خوزستان بود.

محصولات شرکت روهینا دزفول

مجتمع فولاد روهینا جنوب در تولید میلگرد به ویژه میلگردهای گرید A3 و A4 مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی فعالیت دارد. بخش نورد مجموعه روهینا دزفول با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا قادر است به صورت روزانه بالغ بر ۵۰۰ هزار تن میلگرد ساده و آجدار از سایز ۴۰-۸ بر اساس استاندارد ملی ۳۱۳۲، ASTM A615 آمریکا و BS 4449 انگلیس را تولید و به بازار عرضه نماید. این مجموعه در زمینه صرفه جویی در هزینه های مازاد، انرژی مصرفی و موارد این چنینی تمرکز دارد بر همین اساس قیمت میلگرد روهینا در بازار داخلی منصفانه است.

از جمله مزیت های میلگردهای تولید شده در این کارخانه عبارتند از:

  • استحکام فوق العاده میلگردها
  • کاهش هزینه ای تولیدی
  • تولید محصولات اختصاصی مجموعه با توجه به تولید مواد اولیه در کارخانه
  • کاهش هزینه های انرژی
  • تولید به شیوه فولادی سبز

از نشانه های تشخیص و اصل بودن میلگردهای تولیدی این کارخانه علامت حک شده ROUHINA بر روی شاخه های میلگرد می باشد. محصول، علامتی دال بر اصالت و عدم تقلبی بودن شاخه ها است.

در این کارخانه تولید شمش انجام می شود و جوش سر به سر انجام می شود. به همین دلیل از هدر رفت مواد اولیه و ضایعات محصولات، به صورت چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

خط تولید میلگرد روهینا خوزستان

بخش نورد پیوسته کارخانه روهینا به صورت سالانه قادر است بالغ بر۴۵۰ هزار تن میلگرد را از گرید A1 تا A4 در سایزهای ۸ الی ۴۰ تولید و روانه بازار نماید.

مجتمع فولاد روهینا دزفول شامل دو واحد عظیم به صورت زیر می باشد.

  • واحد نورد میلگرد با ظرفیت تولید بالغ بر ۵۰۰ هزار تن
  • واحد ذوب و ریخته گری با ظرفیت تولیدی حدود ۴۵۰ هزار تن

این کارخانه بخشی از مازاد محصولات خود را به خارج از کشور صادر می نماید.

اهداف و چشم اندازهای فولاد روهینا جنوب

از اهداف این کارخانه، کسب رضایت مشتری و بالا بردن کیفیت محصولات می باشد. همچنین توسعه تولید، فعالیت بیشتر در داخل و خارج از کشور، مدیریت و برنامه ریزی، تکمیل زنجیره فولادی و حفاظت از منابع محیط زیست می باشد.