فولاد هیربد زرندیه

صنایع هیربد زرندیه در سال ۱۳۸۸ در شهرک صنعتی مامونیه استان مرکزی تاسیس شد. این شرکت دارای دو کارخانه مجزا، مجتمع صنایع فولاد هیربد و صنایع ذوب امید آریان زرندیه با ظرفیت یک میلیون و دویست هزار تن میلگرد ساده و آجدار مشغول فعالیت است. مجتمع ذوب آریان دارای یک واحد تولید شمش و یک واحد تولید میلگرد (نورد گرم) می باشد.

این کارخانه یکی از بزرگترین کارخانه های تولید محصولات فولادی در کشور می باشد. تولیدات این کارخانه متنوع می باشد و به بیش از ۱۰۰ محصول در سایزها و ضخامت های مختلف می رسد. به دلیل کیفیت بالای محصولات این مجموعه، تقاضا از داخل و خارج کشور برای محصولات خود دارد. در کارخانه قوطی و پروفیل، ورق از مواد مورد استفاده می باشد. این ورق ها طی ۲۳ خط به روش القایی به قوطی و پروفیل و لوله تبدیل می شوند. تولید ورق این مجموعه سالانه یک میلیون تن می باشد. برای تولید میلگرد از شمش استفاده می شود. تولید میلگرد سالانه به ۱ میلیون تن می رسد. این میلگردها به هر دو صورت ساده و آجدار تولید می شوند. جنس میلگردها، فولاد آلیاژی زد زنگ می باشد. این شرکت، از لحاظ موقعیت جغرافیایی و هزینه حمل و نقل برای مصرف کنندگانی که در مرکز، شمال و شمال غرب ایران ساکن هستند مناسب و به صرفه است.

محصولات فولاد هیربد زرندیه

  • شمش

شمش کارخانه هیربد زرندیه در گرید ۵SP و GR60 تولید می شود. این شمش ها در استانداردهای ISIRI، ASTM،JIS،GOST،ISO و BS است. ترکیبات شیمیایی شمش های تولید این کارخانه ۰.۲۸ تا ۰.۳۷ کربن، ۰.۱۵ تا ۰.۳۵ سیلیسیم،۰.۵ تا ۰.۸ منگنز، ۰.۰۴ گوگرد و ۰.۰۵ فسفر می باشد.

  • پروفیل های درب و پنجره

پروفیل درب و پنجره فولاد هیربد در شماره های ۵۰۷، ۵۰۸ و ۵۰۹ تولید می شود. پروفیل شماره ۵۰۷ در سایز ۵۱*۲۵*۲۹*۲۵ میلیمتر، پروفیل شماره ۵۰۸ در ابعاد ۳۸*۲۵*۲۹*۳۸ و پروفیل شماره ۵۰۹ در سایز ۳۸*۲۵*۲۹*۲۵ میلیمتر می باشد.

  • قوطی ها

قوطی های فولاد هیربد در انواع قوطی مربع و مستطیلی است. قوطی مربع در سایز ۳۰*۳۰ تا ۱۰۰*۱۰۰ می باشد. قوطی مستطیلی در ابعاد ۴۰*۲۰ تا ۶۰*۴۰ تهیه و می شود.

  • لوله ها

لوله های فولاد هیربد در قطرهای ۶۰ تا ۱۱۴ میلیمتر تولید می شوند و در مصارف صنعتی و ساختمانی کاربرد دارند.

  • مقاطع باز

مقاطع فولاد هیربد در انواع زهوار، چهارچوب معمولی، چهارچوب مکزیکی، چهارچوب رومی و چهارچوب فرانسوی می باشند. زهوار در ابعاد ۲۵*۱۱*۷ میلیمتر، چهارچوب رومی در ابعاد ۱۳*۱۳*۲۱*۶۱*۳۵*۱۴*۱۴*۲۰*۵۵*۱۵۰ میلیمتر، چهارچوب فرانسوی در ابعاد ۱۵*۱۵*۳۰*۳۰*۳۵*۱۶*۳۵*۳۷*۳۳*۱۴۰ میلیمتر، چهارچوب مکزیکی در سایز ۱۳*۱۳*۲۱*۶۱*۳۵*۱۴*۱۴*۲۰*۴۰*۵۵*۱۵۰ میلیمتر و چهارچوب معمولی در سایز ۱۵*۱۵*۵۰*۳۲*۳۵*۱۸*۸۵*۱۲۰ میلیمتر است.

  • میلگرد

میلگرد فولاد هیربد در سایزهای ۸ تا ۳۲ میلیمتر است. در این کارخانه انواع میلگرد ساده و آجدار با صفت مشخصه آج ۳۴۰، آج ۴۰۰ و آج ۵۰۰ و به شکل های مارپیچ، خبانی و مرکب (یکنواخت، دوکی) تهیه می شوند.