فولاد سیادن ابهر

مجتمع فولاد سیادن ابهر از سال ۸۵ در شهرستان ابهر کیلومتر ۷ جاده تاکستان و با ظرفیت تولید ۲۸۸ هزار تن در سال، تاسیس گردید. اکنون این کارخانه دارای یک خط نورد تولید میلگرد می باشد. این کارخانه باعث اشتغال زایی ۲۵۰ نفر مستقیم و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم شده است.

محصولات فولاد سیادن ابهر

انواع میلگرد آج دار گرید A3 و A2  سایز ۸ الی ۳۲ که به صورت شاخه ای به بازار عرضه می شود.

طبق قوانین اصلاح و مقررات در سال ۱۳۷۱ شرکت فولاد سیادن ابهر موفق به دریافت پروانه علامت استاندارد میلگرد آج دار گرم نوردیده با علامت سیادن شد. پس از اخذ مجوزهای لازم، مجموعه فولاد ابهر فعالیت های خود را آغاز نمود. در حال حاضر این مجموعه از تولیدکنندگان میلگردهای آج دار از نوع موازی و جناغی می باشد. بخش عظیم محصولات این مجموعه به صورت تجاری در بورس کالا عرضه می شوند. از مهم ترین فعالیت های کارخانه فولاد سیادن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • میلگرد
  • بیلت فولادی

این محصولات عموما برای ساختمان سازی، صنعت و خاموت زنی مناسب هستند. محصولات آج دار گرید A2 با با تنش جاری ۳۴۰۰، تنش گسیختگی ۵۰۰۰ و تغییر شکل ۱۹ درصد می باشد. میزان کربن به کار رفته در این گرید نسبت به نوع A3 پایین تر است و به عنوان محصولی نیمه خشک در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. از خصوصیت ظاهری این میلگرد می توان به آج های موازی روی میلگرد اشاره کرد. حتی الامکان سعی شود روی این محصول جوشکاری صورت نگیرد. اگر به دنبال محصولی مطلوب برای خاموت زنی هستید گرید A2 میلگرد ابهر را توصیه می کنیم.

میلگرد گرید A3 یکی دیگر از محصولات شرکت فولاد سیادن ابهر با تنش جاری ۴۰۰۰ و تنش گسیختگی ۶۰۰۰ با تغییر شکل ۱۴ درصد می باشد. میزان کربن به کار رفته در ترکیبات شیمیایی این محصول در بالاترین سطح خود است بر همین اساس به عنوان میلگردی خشک شناخته می شود. با توجه به تردی محصول، عملیات جوشکاری روی آن اکیدا ممنوع می باشد همچنین در مواردی چون تغییر شکل میلگرد، جوشکاری و یا مصارف آهنگری کارایی ندارد.