رشد اندک بورس در دومین روز هفته

رشد اندک بورس در دومین روز هفته

بر اساس گزارش واحد خبر سپاهان استیل، بازار سرمایه امروز هم مانند روز گذشته سبز بود، اما این سبز بودن چندان پررنگ نبود و تنها به اندازه ای بود که بتواند شاخص را در محدوده کانال ۱.۴ میلیون واحدی نگه دارد. شاخص کل تا پایان معاملات امروز ۲ هزار و ۶۰۱ واحد رشد کرد و به یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۷۱۹ واحد رسید. از نظر کارشناسان بورس، اینکه هنوز خبری از مذاکرات شنیده نشده است، باعث شده است تا فعالان با احتیاط عمل کنند و معاملات کمتری نسبت به اوایل تابستان صورت گیرد.

شاخص کل هم وزن امروز چندان وضعیت خوبی نداشت و بر خلاف نماگر اصلی بورس، قرمز بود. این شاخص با افت یک‌هزار و ۹۸۸ واحدی، در ارتفاع ۴۲۰ هزار و ۹۵۴ واحدی قرار گرفت. شاخص فلزات اساسی هم مانند شاخص اصلی بازار کمی صعود کرد و سهم های این گروه چندان با مورد توجه نبودند. شاخص فلزات اساسی امروز با رشد هزار و ۶۰۱ واحدی، رقم یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۶۳۱ واحد را نشان داد.

نمادهای «کیمیاتک»، «فسبزوار»، «شبندر»، «برکت»، «شتران»، «فملی» و «شپنا» سهم‌هایی بودند که بیشترین تراکنش را داشتند. نمادهای «پارسان»، «فملی»، «فارس»، «رمپنا»، «وغدیر» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نماد «شستا» بیشترین اثر منفی را روی شاخص گذاشتند. سه گروه فلزات اساسی، شیمیایی و فرآورده‌های نفتی، برترین گروه‌های صنعتی بودند.

امروز، نمادهای فولادی وضعیت مناسبی نداشتند و «فسبزوار»، «فپنتا» و «کویر» بیشترین افت قیمت را داشتند. «کچاد» رشد قیمت داشت، اما «کگل» به همان اندازه کاهش یافت و در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» امروز قرمز به تن کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.